Slovački modni dizajner Fero Mikloško izradio je limitiranu ljetnu kolekciju zajedno s Dedolesom. Što je čini posebnom? Modni dizajner Fero Mikloško jedan je od najistaknutijih modnih dizajnera u Slovačkoj. Gotova svaka žena želi u svojem ormaru imati artikl koji je on dizajnirao, a slovačke se poznate osobe ponose njegovim modelima na javnim događanjima. Ovaj je popularni dizajner bio jako zauzet u protekloj godini, zajedno s markom za odjeću Dedolesom izradio je ekskluzivnu ljetnu kolekciju Miklosko X Dedoles. Kako ste krenuli s dizajniranjem? Dizajniranje mi je blisko od mladosti. Kad sam bio dijete, fascinirali su me šivaći strojevi i proizvodnja odjeće. Zato sam se prijavio u Školu za umjetnost i obrt koja mi je savršeno odgovarala. Profesionalni sam kostimograf pa imam umjetničku bazu. Dizajnirao sam kazališne kostime i u teoriji i u praksi. Ova se profesija također odražava u mojem radu jer moji modeli imaju elemente teatra i pompe. Zahvaljujući mojem studiju, moj rad ne odražava tek moderne modne trendove. Ima i dozu teatra. Prijava u Školu za umjetnost i obrt bila je najbolja odluka u životu. Dizajnirate odjeću 32 godine, a vlastiti brand imate 24 godine. Koje se kolekcije rado prisjećate? Pandemija je sve malo otežala. U prošloj smo godini izgubili malo unutarnje kreativnosti. Ipak, nastojao sam ne zaostajati, već ići ukorak s poslovanjem mode u inozemstvu. Tamo se velike modne revije organiziraju unatoč pandemiji i modni se trendovi i dalje razvijaju. U našoj su zemlji modni dizajneri pokušavali preživjeti. Nisam mogao organizirati svoje modne revije, a to sam obično radio dvaput godišnje. Ne mogu reći da se jednom kolekcijom ponosim više nego drugom. Svaka kolekcija ima vlastitu priču, prostor i prezentaciju. Kada sada pogledam svoje stare revije, nevjerojatno je koje su predivne stvari dizajnirane. Ne samo moji radovi, već i radovi mojih kolega. Nedostaje mi atmosfera tih revija i entuzijazam s kojim su gledatelji gledali revije. Dizajneri su mogli stvarati nevjerojatne kolekcije. Sada će biti teže vratiti se starim načinima. Vjerojatno ću krenuti s online turnejama, kao i svi drugi. Povratne informacije koje dizajner primi od publike sada su u obliku e-mailova i tekstnih poruka. Ipak, to je lijepi poticaj. Zaista se ponosim da nijedan model iz moje kolekciji ne visi u mojem studiju. Moj su najveći uspjeh rasprodani modeli. To me najviše usrećuje. Ovo je prvi put da Dedoles surađuje s poznatim modnim dizajnerom, i to ste Vi. Kako je započela ova suradnja? Početak naše suradnje je zapravo jako smiješan. Ja sam se obratio Dedolesu, a ne obratno. 😊 Kada sam vidio Dedolesovu web stranicu iznenadio sam se da ne prodaju samo čarape, već i puno drugih proizvoda. Primijetio sam da pripremaju nove kolekcije kupaćih kostima i donjeg rublja, što mi se svidjelo. Pomislio sam da u bilo kojem trenutku možemo napraviti kolekciju čarapa. Poprilično me privukla ideja izrade ljetne kolekcija za ovu rastuću slovačku tvrtku koja koristi tri rasplesana hrčka kao glavne zvijezde oglašivačke kampanje. Fascinantno je kako hrčci mogu ostaviti takav utisak na vaš um da počnete pomnije pratiti tvrtku koja stoji iza njihova stvaranja. Vidio sam se u Dedolesu i pomislio da naša suradnja može jako dobro funkcionirati. Jako sam sretan zbog naše suradnje. Kakva je bila suradnja s Dedolesom na novoj kolekciji? Pokušali smo zamisliti kako bi cijela kolekcija trebala izgledati. Željeli smo napraviti kupaće kostime za muškarce i žene te dodati ljetne modne dodatke, kao što su bob šešir, moderan artikl koji se može nositi tijekom cijele godine, torba za plažu, košulja haljina te, jednako važne, natikače za plažu. Bilo mi je izrazito važno da kolekcija nosi moj potpis. Svojevremeno sam kreirao crno-bijelu kolekciju koja je bila jako popularna među modnim entuzijastima. Dizajnirao sam ove crno-bijele uzorke kada je moj brand slavio 20. rođendan. Malo smo modificirali ove uzorke radi modernijeg izgleda te da odgovaraju ljetnoj kolekciji. Htio sam da moj brand bude poznat i u inozemstvu, ne samo u Slovačkoj. Dedoles radi u 20 europskih zemalja pa nisam uvrstio sliku svog lica u uzorke jer me klijenti u inozemstvu ne bi prepoznali. Tražili smo zajednički element i kako je Dedoles koristio neonske boje u ljetnoj kolekciji ove godine, dodali smo dozu neonske boje limete u osnovnu crno-bijelu kombinaciju. Štoviše, ženski kupaći kostim i bob šešir su reverzibilni i mogu se nositi na razne načine. Ljudi se mogu poigrati s ovim artiklima i napraviti originalne odjevne kombinacije. Mislim da će i dame i gospoda dobiti vrijednost za novac. Što vas motivira i inspirira kada dizajnirate novu kolekciju? Uvijek proučavam kolekcije omiljenih dizajnera. Pogledat ću trendove i brandove koji me najviše zanimaju, istaknuti elemente i spojiti ih s aktualnim trendovima. Ideje zatim primjenjujem na moju klijentelu. Prilagodit ću i redizajnirati na svoj način. Uživam u kreiranju nove kolekcije, iako je to dugi postupak. Najteži je dio kreirati prvi model. Obično se ni ne koristi na modnoj reviji, ali ga ponekad volim tamo prokrijumčariti. 😊 Poznati ste po tome da volite koristiti crno-bijelu kombinaciju u vašim modelima. Što vas je inspiriralo za ovu kolekciju? Zaista volim crno-bijelu kombinaciju, idealna je kombinacija boja za mene i moj rad. Osim toga, ljudima je ona najudobnija. Spojio sam bijelu i crnu boju u jednu i tako je ova ljetna kolekcija rođena. Ovi modeli nisu samo bijeli proizvodi s crnim tiskom, riječ je o nečem puno dubljem. Kao što sam rekao, koristio sam stari tisak, ali smo ga modificirali radi naše suradnje. Originalan je i savršeno odgovara Dedolesu. Tisak s mojim licem će možda na vidjelo ako dobijemo pozitivne informacije.